رویداد تخصصی آشنایی با زیرساخت های ابری، ایستگاه دوم در مشهد
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، رویداد تخصصی «آشنایی با مفاهیم و زیرساختهای ابری آروانکلاد»، چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ این بار در مشهد برگزار شد. این رویداد میزبان جمعی از مدیران ارشد سازمانها، صنایع و کارآفرینان استان خراسان رضوی بود و متخصصان زیرساخت ابری آروانکلاد، جدیدترین سرفصلهای این حوزه را برای شرکتکنندگان ارایه کردند.
ارایهدهندگان در این نشست تخصصی از جدیدترین روندهای جهانی مهاجرت به زیرساخت ابری گفتند و به این موضوع پرداختند که چگونه محصولات و خدمات ابری میتوانند به پایداری، توسعه، امنیت، همچنین کاهش زمان ورود به بازار کسبوکارها کمک کنند.
این دومین رویداد خارج از تهران امسال آروانکلاد بود که با هدف توسعهی دانش ابری در شهرهای مختلف برگزار میشود. نخستین رویداد استانی آروان با رویکرد ترویج دانش کلاد در آذر امسال و در شهر کاشان برگزار شده بود.
آروانکلاد در این رویدادها تازهترین دستاوردهای محصولی و زیرساختی آروان در حوزهی کلاد را با مخاطبان در میان میگذارد و به پرسشها و ابهامهای مدیران کسبوکارها دربارهی مهاجرت به ابر پاسخ میدهد.
محصولات و سرویسهای آروانکلاد؛ پاسخی به توسعهی کسبوکارهای ایرانی
در بخش ابتدایی این رویداد یزدان یزدیزاده؛ راهبر عملیات آروان با اشاره به گستردگی زیرساخت آروان در نقاط مهم ترافیکی ایران و جهان، همچنین سبد محصولی یکپارچه آروان شامل بیش از ۵۰ محصول و ۱۵۰ فیچر محصولی، توضیح داد که آروان چگونه بهواسطهی این زیرساخت و محصولات، در کنار جایگاه جهانی که بهدست آورده، توانسته است به نیازهای بیش از ۲۰۰ هزار کسبوکار پاسخگو باشد.
در بخش ارایههای فنی، سلیم شهری، راهبر تیم دواپس آروان در کنار معرفی محصول پلتفرم ویدیو و شبکهی توزیع محتوا یا CDN آروان، دربارهی تازهترین محصول آروان به نام Edge Computing یا پردازش لبه توضیح داد که به نیازهای جدید کسبوکارها به تناسب نیاز خودشان و با توانایی توسعهی شخصی در اختیار مشتریان آروان قرار گرفته است. پردازش لبه آروان براساس استاندارد وب توسعه داده شده است که استفاده از آن را برای کاربران بسیار ساده میکند.
در ادامه محمود احمدی؛ راهبر سرور ابری آروان به اهمیت توجه به زیرساختهای سختافزاری برای پشتیبانی از نرمافزارهای مورد استفادهی سازمانها پرداخت؛ احمدی توضیح داد که استفاده از زیرساختهای ابری چگونه به کسبوکارها کمک میکنند فارغ از دغدغههای زیرساختی بتوانند بر توسعهی کسبوکارشان متمرکز باشند و با هزینهای بهمراتب کمتر زیرساخت مورد نیاز سامانههای نرمافزاری سازمانشان را تامین کنند.
همچنین احمدی قیاسی داشت میان حجم فعالیتها و چالشها در مدل استفاده از زیرساختهای سنتی که در مقایسهی استفاده از زیرساختهای ابری چگونه ظرف مدت ۳۰ ثانیه همگی قابلیت اجرای بیدردسر دارند.
به گفتهی محمود احمدی ارزش نهایی استفاده از زیرساختهای ابری حذف این چالشها و جایگزین کردن آنها با راهکارهای بهینه شده و کمدردسر است که به سازمانها کمک میکند همگام با تکنولوژی روز پیش بروند و همواره زیرساختی بهروز و امن را در اختیار داشته باشند.
در آخرین ارایهی فنی این رویداد، احسان تدین؛ مدیر محصول فضای ابری آروانکلاد به ویژگیها و راهحلهای این محصول در پاسخ به حجم عظیم دادههای سازمانی پرداخت که در کنار مدیریت این دادهها، امکان بهرهبرداری بهینه از آنها را برای سازمانها تسهیل میکند. سپس از مزایای استفاده از محصول دیگر آروان به نام دیتابیس ابری گفت که با پیادهسازی سریع، مقیاسپذیری و پایداری بالا به دغدغههای کسبوکارها در استفاده از دیتابیس مدیریت شده کمک میکند.
همچنین از جدیدترین محصولات آروان در حوزهی هوش مصنوعی صحبت کرد که در پاسخ به پردازشهای سنگین هوش مصنوعی، مدلهای یادگیری ماشین هستند. او درنهایت AI as a Service آروان را معرفی کرد که امکان توسعه و اجرای مدلهای AI را بدون نیاز به زیرساخت پیچیده فراهم میکند.
اشتراک تجربهی ایران چارتر در استفاده از محصولات آروان
در ادامه علیرضا نصرت؛ همبنیانگذار و نایبرییس ایران چارتر که از مشتریان آروان است، به روی صحنه آمد و از تجربهی ایران چارتر در استفاده از محصولات آروان گفت. علیرضا نصرت توضیح داد که چگونه زیرساخت مقیاسپذیر، شفاف و توزیعشدهی ابری آروان در مسیر رشد ایران چارتر همراه بوده و توانسته به تناسب رشد این کسبوکار پاسخگوی نیازهای زیرساختی آن باشد؛ پاسخگویی به حجم بالای درخواست کاربران همزمان آنلاین، پاسخگویی به دغدغههای حملات سایبری، سرورهای مورد نیاز مقیاسپذیر و فضای نامحدود ابری برای ذخیرهسازی دادهها.
به گفتهی آقای نصرت، پیشینهی استفاده از محصولات آروان این اطمینان را به آنان داده است که حتا در ارتباط با محصولات جدید، گشودگی و اعتماد بهکارگیری این محصولات در ایران چارتر فراهم باشد: «ما در حال توسعهی محصولات دیتابیس ابری در سازمان خودمان بودیم، زمانیکه دیدیم آروان این محصول را توسعه داده است در همان مرحلهی تست، حاضر شدیم از این محصول استفاده کنیم و روند توسعهی داخلی این محصول را در سازمان خودمان متوقف کردیم.»
«پشتیبانی آروانکلاد» از نگاه علیرضا نصرت، متمایزترین بخش همکاری با آروان بوده است: «باید توجه داشته باشیم که محصول را ممکن است همه بتوانند توسعه دهند، اما این پشتیبانی آروان و مهارتهای نرم آن است که ویژگی یونیک آروان است؛ یک کیفیت مثالزدنی در پشتیبانی. ما قبلتر هم از پروایدرهای جهانی سرویسهای ابری میگرفتیم و الان هم به موازات برای سرویسها و کسبوکارهای متنوعی که داریم، همچنان در حال استفاده از سرویسهای خارجی هم هستیم، تمام سرویسدهندههای داخلی را هم همیشه تست میکنیم و در این قیاس دارم میگویم که آروان در محصول و پشتیبانی، نسبت به سایر پروایدرها بالاتر و بهتر عمل میکند».
«اهمیت مهاجرت به ابر بهعنوان راهحل ضروری تابآوری سازمانها در پاسخ به نیازهای آیتیشان» مسئلهای بود که یزدان یزدیزاده در انتهای این رویداد به آن پرداخت: «به نظر میرسد یکی از موانع سازمانها برای مهاجرت نکردن به ابر، نداشتن یک برنامهی جامع و استراتژیک است. آروان با بهرهگیری از متخصصان حوزهی ابری، با ارایهی برنامهی جامع CSMP به سازمانها کمک میکند که در یک فرآیند ۳ تا ۶ ماهه به دستورالعمل کامل و منطبق بر نیاز سازمانشان برسند که مهاجرتی اصولی و امن به زیرساختهای ابری داشته باشند و به بهترین شکل از کلاد در سازمانهایشان بهرهمند شوند.»
در انتها یزدیزاده دربارهی فرصت پیوستن به شبکهی شرکای تجاری آروانکلاد یا apn توضیح داد که به افراد و سازمانها این فرصت را میدهد تا در فرآیند توسعهی شبکه فروش آروان همراه باشند.