علم و فناوری‌ > هوش مصنوعی

تبلیغات به «چت‌جی‌پی‌تی» وارد می‌شود



به گزارش ایسنا، شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) در حال حرکت به سمت تبلیغات است. «سارا فریار»(Sarah Friar) مدیر مالی اوپن‌ای‌آی در یک بیانیه گفت که این شرکت در حال بررسی یک مدل کسب‌وکار تبلیغاتی است و قصد دارد درباره زمان و مکان نمایش تبلیغات فکر کند.

به نقل از تک کرانچ، فریار در بیانیه بعدی تاکید کرد که اوپن‌ای‌آی هیچ برنامه فعالی را برای پیگیری تبلیغات ندارد اما به نظر می‌رسد که این ایده، گزینه روی میز شرکت است.

سازنده «چت‌جی‌پی‌تی»(ChatGPT) تاکنون برای پشتیبانی از توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد خود به اشتراک‌ها متکی بوده اما هزینه ساخت و سرویس‌دهی این مدل‌ها به طور چشمگیری بالاست و میلیاردها دلار مورد نیاز است که سرمایه‌گذاران باید مایل به پرداخت آن باشند.

در هر حال، این حرکت برای «سم آلتمن»(Sam Altman) بنیان‌گذار اوپن‌ای‌آی ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد. در یک گفت‌وگو که اخیرا در «مدرسه بازرگانی هاروارد» انجام شد، از آلتمن پرسیده شد که آیا شرکت ممکن است تبلیغات را برای گسترش گزینه‌های دسترسی بپذیرد. آلتمن پاسخ داد: این آخرین راه‌حل خواهد بود. من نمی‌گویم اوپن‌ای‌آی هرگز تبلیغات را در نظر نمی‌گیرد اما این کار را دوست ندارم و فکر می‌کنم که ادغام تبلیغات با هوش مصنوعی ما برای من ناراحت‌کننده است.

انتهای پیام



منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا