اقتصاد > بانک و بیمه وبورس

بیمه شخص ثالث با ۴۳ درصد، در صدر شکایات بیمه گذاران



به گزارش خبرگزاری مهر، آمار شکایات نه‌ماهه سال ۱۴۰۳ که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشته‌ها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه انتشار یافت.
بر اساس این گزارش، شکایات مرتبط با رشته‌های ثالث، با ۴۳.۱۹ درصد در صدر جدول شکایت است و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با ۲۱.۳۱ درصد و ۱۸.۶ درصد بیشترین سهم شکایات در بین رشته‌های بیمه را به خود اختصاص داده‌اند.

بر مبنای آمارهای اعلام‌شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت‌شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است.

شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکت‌های بیمه به صورت ماهانه تغییر می‌کند و و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شده و با این «نشانی» در دسترس عموم مردم قرار دارد.

برای مشاهده جداول آماری «اینجا» کلیک کنید.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا