استاندار اصفهان: توسعه صادرات اصفهان نیازمند برندسازی منطقهای است
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالینژاد در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه ۱۴۰۲ استان اصفهان اظهار کرد: از اتاق بازرگانی اصفهان انتظار داریم برندینگ منطقهای را تهیه نماید و به تصویب رساند و سپس آن را توسعه دهند.
وی افزود: ممکن است این فرایند با چالشهایی همراه باشد اما باید تشریفات زائد حذف و فرایندها را کوتاه و روال کسب و کار را تسهیل کرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: روشهای خلاقانه و نوآورانه نیز به راهبردهای ابتکاری نیاز دارد و در کنار آن عناصر تأثیرگذار و تشکلها را جدی گرفته و در تصمیمها دخیل کنیم.
وی با بیان اینکه ما امکان صادرات به برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی را نداریم، گفت: معتقدم ما فرصت آسیا را داریم اما هنوز با بسیاری از این کشورها همچون شانگهای چین و روسیه در زمینه صادرات به طور جدی وارد و متمرکز نشدهایم.
جمالینژاد گفت: بدون شک صادرکنندگان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند و ما انتظار داریم خود تصمیمساز و تصویبگر باشند و بر فرایندها نظارت بکنند.
وی تاکید کرد: در این راستا نیز میتوان از بخش دانشگاهی استفاده کرد و این در حالی است که با جدیت باید از روشهای هوشمند شدن کسب و کار و صادرات استفاده کرد.
جمالینژاد گفت: ما سه حوزه راهبردی گردشگری، هوش مصنوعی و انرژی را با توجه به قابلیتها و ظرفیت استان انتخاب کردیم که امید داریم بتوانیم با حضور پررنگ بخشهای مرتبط به این مهم برسیم.
وی بیان داشت: یکی از تأکیدات ما این بوده که تا پای جان برای ایران و اصفهان ایستادهایم و از فعالان اقتصادی استان نیز این انتظار میرود که صادقانه پای تولید بایستند.
وی اضافه کرد: البته منکر گلوگاهها و مشکلات سر راه تولید و صادرات نمیشویم اما صادرکنندگان باید با تمرکز بیشتر به کار خود ادامه دهند.
جمالینژاد بیان کرد: شرکتهای مدیریت صادراتی نیز بسیار قوی باید ورود پیدا کنند زیرا معتقدم در این شرایط سخت باید این فضای سنگین شکسته و صادرات مجدد تبدیل به قطب فروش و باز تولید زنجیره ارزش شود.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و در فضای بین الملل یک سری کشورها را نداریم اما یک سری موقعیتهایی را هم داریم که آنها را رها کردهایم.
استاندار اصفهان ضمن تاکید بر روحیه امیدواری گفت: وظیفه خود را به عنوان یک استاندار در قبال مطالبات استانی ادا میکنم.