نمیتوانیم بپذیریم در مدرسهای نماز جماعت خوانده نمیشود
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه برخط علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز صبح امروز در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد تا برنامههای قرآنی و ترویج نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش از امروز برای سراسر کشور آغاز شود.
وزیر آموزش و پرورش در این برنامه با بیان اینکه ان شاالله این اقدامات ما در توسعه قرآن و نماز موجب سربلندی ما در روز آخرت باشد؛ گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نماز از مهمترین برنامههای وزارت آموزش و پرورش است. انتظارات ما هم بالاست وقتی میگوئیم که برنامههای قرآن و عترت اولویت اول کاری ما است پس در همین زمینه توقعات ما هم در این دولت چند برابر گذشته خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نقشه کلانی در این مسیر مشخص کردیم که سواد قرآنی و قرائت صحیح نماز اقدام و انتظار حداقلی ماست؛ نمیتوانیم بپذیریم در مدرسهای نماز جماعت خوانده نمیشود یا دانش آموزی نتواند قرآن بخواند.
وی با اشاره به اهمیت حوزه معارف نماز گفت دانش آموزان به دلیل شبههای زیادی که وجود دارد به معارف نماز خیلی نیاز دارند.
نرم افزار آیلیگ؛ عرصهای جذاب برای تمرین و حفظ قرآن کریم
کاظمی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در ترویج نماز و قرآن در مدارس گفت نرمافزار آیلیگ را هفته گذشته با کمک حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کردیم؛ با کمک بازی و سرگرمی میتوان راحتتر و مؤثرتر نماز و قرآن را در مدارس ترویج کرد.
شعار محوری ما باید انس روزانه دانش آموزان با قرآن باشد
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر انس روزانه دانش آموز با قرآن و نماز گفت: باید ببینیم چه کسی روزی یک صفحه قرآن میخواند یا چه کسی روزانه سوره کوچکی که حفظ کرده است را با خود مرور میکند. شعار محوری ما باید انس روزانه دانش آموزان با قرآن باشد. این مهم است که همه کلاسهای درس با تلاوت چند آیه قرآن شروع شود؛ سادهترین و کم هزینهترین برنامه اتفاقاً مهمترین و اثرگذارترین برنامه برای انس روزانه با قرآن است.
وزیر آموزش و پرورش افزود باید چهرههای قرآنی بین المللی را هم در میان دانش آموزان تربیت کنیم؛ برای این موضوع علاوه بر برگزاری مسابقات قرآنی بین المللی به تقویت محافل قرآنی و رشد جایگاههای قرآنی در مدارس و دارالقرآنها هم نیازمندیم.
وی با تاکید بر نهضت حفظ قرآن کریم در میان دانش آموزان گفت: نهضت حفظ جز سی و جز ۱ و ۲ و به ترتیب حفظ پنج جز ۱۰ جز ۲۰ جز و حفظ کل را برنامه خود قرار دادیم؛ معتقدیم دروازه آشنایی با معارف قرآن حفظ قرآن است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید یک برنامه پیوسته برای حفظ قرآن دانش آموزان طراحی کنیم؛ در این زمینه خیلی کار داریم و از همه میخواهیم هر طرح و پیشنهادی که برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز دارند به ما ارائه کند. هیئت اندیشه ورزی هم تشکیل دادیم که میتوان از طریق آن طرحهای قرآنی را ارائه کرد.