بکارگیری همه ظرفیتها در جریان تربیت امری ضروری است
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی ظهر یکشنبه در همایش «راهبران و مدیران مدارس مجری الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، اظهار کرد: مدیران مدارس مجری الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدیران با برنامه ریزی، نظارت، اصل مشارکت جویی مساله رشد و توانمند سازی، تصمیم گیری مبتنی بر پژوهش و پایش مداوم محیطی و محاطی و نیز با ترسیم وضعیت موجود و امکانات و مقتضیات خاص مدرسه خود میتوانند به وضعیت مطلوب دست پیدا کنند.
رحیمی بر شناسایی و استفاده از ظرفیت همه عوامل سهیم و مؤثر در جریان تربیت و یادگیری با توجه به ظرفیت بالای استان قم تاکید کرد.
وی اضافه کرد: طرح «الگوی مدرسه تراز سند بنیادین آموزش و پرورش» بر مبنای کیفیت آموزشی مبتنی بر توجه به فرآیندها و مشارکت مبتنی بر بهرهگیری از همه فرصتهای درون و برون آموزشگاه طراحی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: طرح «الگوی مدرسه تراز سند بنیادین آموزش و پرورش» در ۱۰۶ مدرسه مقطع ابتدایی و ۹۵ مدرسه مقطع متوسطه اول و دوم در قم در حال اجرا است.
گفتنی است در ابتدای این همایش علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش مطالبی را در قالب کارگاه توجیهی طرح «الگوی مدرسه تراز سند بنیادین آموزش و پرورش» ارائه کرد.