اضافه شدن سالانه حدود ۴۰ هزار دانش آموز جدید به بدنه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
بروشکی در گفت وگو با ایسنا، افزود: گاهی به دلیل کمبود فضاها کلاسهایی با تراکم بالا شکل میگیرد که باز هم با هدف پیشگیری از بازمانده شدن و ترک تحصیل دانشآموزان ناچار به انجام این کار هستیم.
وی با اشاره به تلاش بیوقفه همه مجموعه آموزش و پرورش اعم از ستادی و صف به منظور ارتقاء شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان و دایر نمودن کلاسهای درس زیر نرم و مدارس یک نفره در جای جای این سامان اظهار کرد: امسال سالی بینظیر در جذب و پذیرش نیرو در تاریخ آموزش و پرورش استان بود؛ به گونهای که در دوره ابتدایی تراز نیرو مثبت و حتی در برخی مناطق مازاد نیرو وجود داشت. مهمترین رویکردهای سال تحصیلی جاری سه مقوله کیفیت بخشی، توانمندسازی و تامین فضای آموزشی استاندارد خواهد بود.
وی افزود: در برنامه ۵ ساله توسعه شاخصهای استان که به تایید شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و شورای معاونین وزارت متبوع رسیده و به منظور اجرا به استان ابلاغ شده؛ با بیان وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر، سه مقوله مهم کیفیت بخشی، توانمندسازی و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز به عنوان رویکردهای اصلی کار در دستگاه تعلیم و تربیت تعریف شده است.
بروشکی اظهار کرد: مقوله کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان چالشی بزرگ و تاریخی در سالهای گذشته و اخیر بوده و کماکان نیز گریبانگیر آموزش و پرورش استان است؛ به گونهای که با رشد فزاینده جمعیت دانشآموزی سیستان و بلوچستان که در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و همچنین افزایش مقوله حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان، عملاً تامین فضاهای مورد نیاز مشکلی دوچندان خواهد بود.
انتهای پیام